لذت کوهنوردی

کوهپیمایی یا کوهنوردی فعالیتی است که هر کسی با دید متفاوتی به آن مینگرد...

لذت کوهنوردی

کوهپیمایی یا کوهنوردی فعالیتی است که هر کسی با دید متفاوتی به آن مینگرد...

گیلان ، ماسوله ، کله قندی

* گروه گیلسا *

قرار ساعت 05.30

بدلیل تاخیر زیاد بچه ها با 20 دقیقه تاخیر حرکت کردیم!
ماسوله 07.30

حرکت 07.40

سرپرست برنامه پویا و جلودار برنامه تا للندیز جمال بود.
بین راه یه چند دقیه ای استراحتی داشتیم، خیلی گرسنه بودم،
 یه غذای کوچیکی خوردم.

للندیز 09.00

رفتیم پیش آقا مجید. املت سفارش دادم، یکم سرش شلوغ بود که گفتم کمک نمیخوای؟! گفت اگه میتونی خودت املتت رو بزن گفتم چرا که نه! تابه داد و مواد مورد نیاز و املت رو درست کردم و اومدم بیرون با بچه ها دور همی نوش جان کردیم و حرکت برای کله قندی 09.35

سه تا از بچه ها (جمال، امید، فرزانه) پایین موندن.

باقی مسیر رو خودم جلودار موندم و پویا عقب دار.
از 13 نفری که میرفتیم قله 10 نفر اویل بارشون بود.
یکی از بچه که همراهمون بود خیلی وقت بود برنامه فنی نرفته بود.
کل مسیر رو با زیکزاک های طولانی و توی یه صف حرکت کردیم و هر نیم ساعت هم یه 5 دقیقه استراحت میدادیم.

به قسمت یال که رسیدیم باد شدیدی میومد که کلی از خستگی بچه ها رو رفع کرد و کلی عکس و فیلم گرفتیم.
و وقتی که حرکت کردیم به سمت قله، از یال یکم رفتیم پایینتر که باد کمتر باشه.
بنظر من که خوب رسیدیم، من فک میکردم 13.30 میرسیم ولی بچه ها همشون خوب اومدن، بهشون فشار میومد ولی میومدن، دمشون گررررررم.

قله 12.45

نشستیم و غذا خوردیم و بسیار بسیار عکس گرفتیم و حرکت 13.45

یکی از بچه ها زانوش آسیب دیده بود، اونو گذاشتیم جلو و من پشتش و بقیه هم گفتیم همونطور تو صف بیان و مثل صعود زیکزاک رفتیم پایین و چند باری در طور مسیر استراحت کردیم.
رسیدیم للندیز و همه رفتیم برای چشمه، بیشتر بچه ها تشنشون بود 
16.10
بعد رفع تشنگی رفتیم پیش دوستانی که بالا نیومده بودن و سه نفر دیگه از دوستان که دیرتر اومده بودن و بهشون اضافه شده بودن.
من نهارم رو اینجا خوردم و بعدش به فکری بازی ای بودیم ولی توپی نداشتیم!
بطری خالی ایستک بهم چشمک زد! برداشتمش و بچه ها رو از چشمکش با خبر کردم و بیشترشون هم استقبال کردند و رفتیم برای استپ هوایی با بطری ایستک 

حرکت 17.30

پای احسان دردش بیشتر شده بود!  احسان موند جلو و علی به عنوان راه بلد پشتش و منم عقب دار، همونطور آرم آروم به پای احسان رفتیم.
بعد از رد کردن رودخونه، نشتیم برای استراحت، اونجا پای احسان رو یه آتلی بستم و بعد چند دقیقه حرکت کردیم برای پایین. دوساعت طول کشید تا رسیدیم به ماسوله! 19.35

از خود ماسوله تا پایین بعد عوارضی آروم رفتیم و نشستیم مینی بوس و حرکت 19.55

رشت 21.40

خونه 21.50

(16 نفر، 14 نفر آقا، 2نفر خانوم)

گیلان ، ماسال ، چسلی

* گروه گیلسا *

این برنامه هم من سرپرست بودم! چه برنامه ای هم شد...!

حرکت از رشت 07.30

ماسال 09.15

80 نفر بودیم و بدلیل اشتباه تابلوی راننده به جای اسب ریسه رفتیم چسلی!
حالا یه سری ها ناراحتن بخاطر تغییر مکان!
ولی خیلی هم بد نشد چون اونجا دوتا گروه دیگه رفته بودن و کاملا شلوغ بود!
یه توضیح کلی برای دوستان دادم که برنامه تغییر کرده و 45 دقیقه تا یک ساعتی پیاده روی داریم و معرفی بچه و حرکت کردیم 09.30
هوا گرم بود و یه تعداد از این موضوع حرف میزدند، بشوخی بهشون گفتم، صحبت کردم قراره بارون بیاد خنک بشه 
کم کم بارون شروع شد و لحظه به لحظه شدتش بیشتر شد! در حدی که موهای من کاملا خیس شده بود!
حالا یه تعداد گله میکنن که چرا مکان رو تغییر دادید! اونجا شاید بارون نباشه! انگار که من باعث بارون اومدن شدم!
با همون وضعیت ادامه دادیم تا رسیدیم به چند تا کلبه و خونه. اونجا صبر کردیم 11.00
با وحید و پویا رفتیم با محلی ها صحبت کردیم و اجازه دادند که بریم داخل مدرسه و یکی از خونه هایی که خالی بود مستقر بشیم.
خوشبختانه در این مدت بارون هم کم کم بند اومد و تونستیم یه چند تا زیر انداز تو فضای باز بذاریم و بچه ها هرکی یه جایی نشست.
سریع دو جا دوتا آتیش روشن کردم که بچه ها لباس های خیس رو خشک کنن.
یکی از دوستان دف آورده بود، با نواختنش فضارو شادش کرد...
با یه تعداد از بچه ها رفتیم که استپ هوایی بازی کنیم، یکم که بازی کردیم یکی از دوستان با نشانه گیری اشتباه و عجله کردن توپ رو راهی دره کرد!!! توپ رفت و بازی هم تعطیل! منو احسان رفتیم دنبال توپ و تا پایین پایین رفتیم ولی اثری از توپ نبود! ولی خوبی اومدنمون تا پایین این بود که دیدیم مردم بومی عرض رئددخونه رو سد کردند و یه جایی آب خوبی جمع شده و محل خوبی برای شنا کردنه و برگشتیم اومدیم بالا و کوله برداشتم و با یه سری از بچه ها رفتیم برای آبی به تن زدن. آب یخ بوددددددددددد... منو پویا و پیام و شکیبا و یه پسر بچه هم به اسم شاهرخ که دمش گرم شنا بلد بود، رفتیم توی آب. بعدش جمال هم اومد.
کل استرس و اعصاب خوردی برنامه رو این آب سرد ازم گرفت... 

اومدیم بالا و جمع کردیم و حرکت 16.00

یکم که اومدیم پایین یه جای مناسب پیدا کردیم و عکس دست جمعی مون رو گرفتیم.
و ادامه مسیر...
چند دقیقه قبل رسیدن به مینی بوس ها یه دستشویی عمومی بود که اونجا گروه رو نگه داشتیم تا بچه ها به رفع حاجت خودشون برسن 17.00
و ادامه مسیر 17.20

مینی بوی ها 17.30

حرکت 17.45

رشت 19.10

خونه 19.20


گیلان ، دیلمان ، اربناب ، درفک 2733

* گروه گیلسا *

سرپرست این برنامه من بودم و برنامه رو با شرایطی شروع کردیم که راهنمای ما از شب قبل مارو جا گذاشته بود!

20 نفر بودیم، از رشت سر وقت حرکت کردیم 05.30

یکمی مونده به اربناب 08.40

یه توضیح کلی در مورد برنامه دادم، توضیحات اضافه کلی.
یه وقت 20 دقیقه ای دادم که همه یه چیزی بخورن و آماده حرکت بشیم.

بچه های گروه رو معرفی کردم و حرکت 09.10
منو پویا قبلا یک بار از این مسیر برگشته بودیم! پویا و جمال رو گذاشتیم راهنما...
یکی دو جا در طول مسیر موندیم برای استراحت.
از دور که قله رو دیدم کلی از خستگی بچه ها رفع شد و ادامه مسیر رو طی کردیم.

درفک 12.20
استراحت کردیم و عکس گرفتیم و به پیشنهاد بعضی از دوستان تصمیم گرفتیم در برگشت به یخچال هم یه سری بزنیم.

حرکت کردیم 12.50

رسیدیم غار 13.30

داخل غار سررررررد بود و دهانه غار خنک، توی اون هوای گررررررررم نعمتی بود واسه خودش و تصمیم بر این شد که نهارمون رو همینجا بخوریم.

املت درست کردم و خوردیم و یه سری هم رفتیم داخل غار و یکم برف بازی و عکس یادگاری و اومدیم بالا و حرکت 14.25

یکم اومدیم و رسیدیم پیش چادر و خونه های چوپان ها و یه نیسانی هم اونجا بود! بچه ها هم منتظر همچین چیزی هستند و وحید و پویا رفتن صحبت کردند که راننده گرون گفت و ما بیخیال شدیم و یکم اومدیم اینورتر دیدیم یه نیسان دیگه هم هست و رفتیم صحبت کردیم و با قیمت پایین تری قبول کرد که مارو برسونهتا اربناب.
تا بچه ها سوال بشن من و پویا رفتیم پیش آقایونی که داشتند شیر بز رو میدوشیدن، خیلی جالب بود جلوی در ورود و خروج  بزها نشسته بودند و یکی یکی بز ها رو میاوردند بیرون و میدوشیدند و ول میکردند و میرفتن سرغ بعدی.

حرکت با نیسان 14.50

داخل نیسان شادی و خنده و آواز و دست تا رسیدیم اربناب پیاده شدیم 15.50
به خیال شیر آب پیاده شده بودیم ولی شیر بود و آبی نمیومد!!!
پیاده رفتیم تا پیش مینی بوس.

هرکی خسته بود استراحت کرد و هرکی هم که حال داشت اومدیم استپ هوایی بازی کردیم و بعدش هم جمع کردیم و حرکت 16.30

رشت 19.15

خونه 19.25