لذت کوهنوردی

کوهپیمایی یا کوهنوردی فعالیتی است که هر کسی با دید متفاوتی به آن مینگرد...

لذت کوهنوردی

کوهپیمایی یا کوهنوردی فعالیتی است که هر کسی با دید متفاوتی به آن مینگرد...

گیلان ، رستم آباد ، چشمه گازکول

* گروه گیلسا *

7.30 حرکت کردیم.

9.15 پایه کوه بودیم ( کوه هم نمیشه گفت! اول مسیر بودیم.)

از اول مسیر دوربین یکی از دوستان دست من بود ، یعنی داد به من که بیارم تا بالا و اگه خواستم عکس هم بگیرم! دوربین چی بود؟ Canon 60D  یعنی آخرش بود... منم دوربین حرفه ای ندیده، دم به دم عکس گرفتم 

بعد مدتی پیاده روی در جاده ای خاکی رسیدیم به چشمه، تازه گرم شده بودم که گفتن رسیدیم و ته مسیره! 10.45

و باز هم عکس گرفتم و گرفتم و گرفتم...
نهارخوردیم...

و باز عکس...
بازی کریدم...
باز عکس...
بازی کردیم...
باز عکس...
چای خوردیم...
باز عکس...
وسایلمونو جمع کردیم که بیایم...

باز عکس...
جمع کردیم همه بچه هارو که حدود 80 نفری میشدیم...

و عکس یادگاری جمعی رو گرفتیم...

حرکت کردیم 16.50

در طول مشیر باز عکس...
پایین 18.00

رشت 19.30

خونه 19.45


گیلان ، ماسوله ، آبشار اشکلیت

حرکت از رشت 7.10
ماسوله 8.45

ابتدای مسیر و انتهای مسیر رودخونه داشت.
همین اول پل چوبی که قبلا داشت شکسته بود و یه درخت کوچیک رو گذاشته بودن روی عرض رودخانه و وقتی یکی میخواست رد بشه خم میشد و پای طرف میرفت توی آب.

چند تا چوب دیگه تهیه کردیم و گذاشتیم روی بقیه ای که بود، طنابی که همراه داشتیم رو به درخت های دو طرف بستیم، خودم هم رفتم وسط رودخونه توی آب سرد... سرد نه، یخ درست تره! 
و به این ترتیب بچه های خودمون رو که نزدیک 55 نفر میشدیم رد کردیم و در طی این مدت یه گروه دیگه، و 5 نفر پسر دیگه که واسه خودشون اومده بودن رسیدن بما، به اون ها هم کمک کردیم و رد شدن.

بعد رد شدن از رودخونه مسیر اصلی شروع شد.
یکی از خانوما که یکمی هم وزنش زیاد بود خسته شد و عقب موند. من و برادرش سه نفری عقب موندیم و بقیه رفتن و ما خیلی ملایم حرکت کردیم تا رسیدیم به جایی که تقریبا نصف مسیر طی شده بود و بچه ها یه استراحتی طولانی داشتن تا ما سه نفر هم رسیدیم بهشون.
به رودخونه بعدی که رسیدیم به بچه ها استراحت دادیم که یه راهی پیدا کنیم چون هیچ چیزی نبود! یکم جستجو کردیم و من یکم یکم رفتم جلوتر که یه راه خوب و راحت پیدا کنم که دیدم از یکمی جلوتر یه پل خوبی هست. دویدم و امودم به جلودار گفتم و اونم گروه رو حرکت داد و از همون مسیر آورد و از پل رد شدن و رسیدیم به آبشار و انتهای مسیر. 11.15
یک ساعتی شد، بعد نهار و سیر کردن شکم رفتیم که یکمی سنگ نوردی آموزش ببینیم. یکی از بچه ها بلد کار بود و یه آموزشی داد و رفتیم برای فرود از روی یه سنگ بزرگ. دومی یا سومین نفر رفتم بالا، فکر میکردم خیلی راحت باید باشه ولی همون اولش مقداری سخت بود و بعدش راحت تر، دو بار فرود کردم و بقیه بچه ها هم حداقلش یه بار تست کردن. عکس های یادگاری هنگام فرود هم گرفتیم.
و بهترین قسمت برنامه  : بالای سنگه نشسته بودم و از بچه ها عکس میگرفتم. داد زدم آقایان کسی نمیاد بریم زیر آبشار شنا کنیم؟! چند نفری گفتن بریم و رفتیم... رسیدیم زیر آبشار دیدیم آبش گل آلود شده! از اونجایی که ما نشسته بودیم یه رودخونه رد میشد و میرفت وصل میشد به پایین آبشار و بقیه مسیر رو با هم در کنار هم سپری میکردن و آب این رودخونه تمیز بود. رفتیم به سمت بالای همین رود خونه و رفتیم و رفتیم تا یه جا رو پیدا کردیم که نشون میداد عمق داره. لباس از تن درآوردیم و رفتیم... یخ یخ یخ بود! عمقی نداشت! تا زانو بیشتر نبود. هر چی سعی کردم که بشینم و بدنم هم خیس بشه ولی نشد چون آب خیلی سرد بود نفس آدم میخواست بند بیاد! هرجور بود سرانجام نشستم توی آب و کلا رفتم توی آب اونم فقط برای جند ثانیه... چندتا عکس گرفتیم و اومدیم بیرون. خیلی عاااااااااالی بود. 
16.00 حرکت کردیم برای پایین...
نرسیده به رودخونه، به همراه دوتا از بچه ها سریع تر اومدیم که طناب رو ببندیم و آماده کنیم که بچه ها بیان و در طول مسی دوتا چوب بزرگ آوردیم و اضافه کردیم به همون چوب ها، از طرفی هم آب رودخونه زیاد شده بود و... این دفعه دیگه توی آب نرفتم چون چوب هایی که گذاشته بودیم خوب بود و خطر افتادن بچه ها کم بود و بچه ها رسیدن و یکی یکی رد شدن. اون گروه و و اون 5 نفر هم رسیدن و رد شدن و ما هم اومدیم. 17.40

سوار مینی بوس ها شدیم و حرکت کردیم 17.50

حرکت کردن همانه و خوابیدن من همانا  ، فومن که یکی از بچه ها میخواست پیاده بشه بیدار شدم. 
رسیدم رشت 19.15

و سر کوچمون پیاده شدم و رسیدم خونه 19.20

گیلان ، رستم آباد ، نقله بر

* گروه گیلسا *

هدفممون گلدیان رودبار بود ولی بدلیل دیر اومدن 4 نفر از بچه ها دیر حرکت کردیم و برخوردیم به ترافیک برگشت مسافران نوروزی از شهرمون به شهر خودشون و با مشورت بچه تصمیم بر این شد که بریم نقله بر.

حرکت 6.50

پایه کوه 8.35

در طول مسیر یه جا یه درختی از جا کنده بود  بدلیل برف بهاری که در طول هفته اومده بود. مسیر بسته شده بود. به سختی تونستیم بچه ها رو رد کنیم.

نقله بر 10.10

هوا مه گرفته بود و سرد. سریع سعی کردیم آتش رو بر پا کنیم که دوستان گرم بشن و بعدش شروع کردیم به بازی...
استپ هوایی ، پانتومیم ، وسطی و ...

16.05 حرکت کردیم برای پایین

به اون درخت که رسیدیم بکمک یکی از بچه ها از زیر درخت یه راهی باز کردیم که باز به سختی یکی یکی بچه ها بدون کوله رد شدن.

17.20 رسیدیم پایین

مینی بوس هم اومده بود و نشستیم و اومدیم رسیدیم به روستا سه نفر آقا جلومون رو گرفتن!

دیگه توضیح نمیخوام بدم که چه گفتن... به چه چیزی گیر الکی دادن...

فقط من موندم مردم اونجا یعنی افراد بهتری نداشتن بهشون رای بدن و منتخبشون بشن! 

یه ده دقیقه ای وقتمون رو گرفتن...

رشت 18.45

خونه 18.50

گیلان ، رستم آباد ، نقله بر

* گروه گیلسا *

حرکت 7.10

پایه کوه 8.30

بالا 10

حرکت بسمت پایین 16.45

پایین 18.30

رشت 19.45

خونه 20.00